Kategorie
Producent
Typ kliszy
Rodzaj kliszy
Format kliszy
Gwarancja
Dostępność
Cena
-
od
do
Film AgfaPhoto APX 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: D-76
Drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność: Dostępny
Film B&W Foma Fomapan Action 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, możliwość naświetlania w zakresie 200-1600 ISO
Dostępność: Dostępny
Film B&W Foma Fomapan Classic 100 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 100 ISO
Drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, doskonałe odwzorowanie półtonów, możliwość naświetlania w zakresie 50-400 ISO
Dostępność: Dostępny
Film B&W Foma Fomapan Creative 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 200 ISO
Drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, możliwość obróbki forsowanej w zakresie 100-800 ISO
Dostępność: Dostępny
Film B&W Foma Fomapan Retro 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 200 ISO
Drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, doskonale znosi obróbkę forsowaną do 800 ISO
Dostępność: Dostępny
Film B&W Rollei RPX 100/ 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 100 ISO
Ekstremalnie drobne ziarno, znakomita ostrość i kontrast, możliwość naświetlania w zakresie 50-200 ISO, warstwa antyhalacyjna
Dostępność: Dostępny
Film B&W Rollei RPX 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno, wysoka ostrość i kontrast, uczulenie w zakresie 380 - 660 nm, możliwość naświetlania w zakresie 200-3200 ISO, warstwa antyhalacyjna
Dostępność: Dostępny
Film B&W Rollei Superpan 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw superpanchromatyczny
Czułość: 200 ISO
Ekstremalnie drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, doskonałe odwzorowanie półtonów, możliwość naświetlania w zakresie 125-400 ISO, warstwa antyhalacyjna, rozszerzony do 750 nanometrów zakres czerwieni
Dostępność: Dostępny
Film CineStill 50 Daylight 50 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 50 ISO
Do światłą dziennego: 5500 K
Proces fotograficzny: C41
Dodatkowo: wysoka rozdzielczość i ekstremalnie drobne ziarno, baza octanowa, powoduje lekki efekt halacji
Dostępność: Dostępny
Film Ilford Delta 100 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 100 ISO
Wyjątkowo drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność: Dostępny
Film Ilford FP4 Plus 125 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 125 ISO
Wyjątkowo drobne ziarno, wysoka ostrość
Dostępność: Dostępny
Film Ilford HP5 Plus 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Możliwość obróbki forsowanej do 3200 ISO
Dostępność: Dostępny
Film Ilford PAN F Plus 50 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 50 ISO
Ekstremalnie drobne ziarno, doskonały do mikrofotografii
Dostępność: Dostępny
Film Ilford XP2 400 / 15 (120)
Format kliszy: 120
Liczba klatek: 15 (6 x 4.5 cm), 12 (6 x 6 cm), 8 (6 x 7 cm)
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Colorplus 200 / 24 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 24
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Colorplus 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Gold 200 / 24 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 24
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Gold 200 / 24 (135) box 2 sztuki
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 2x 24
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Professional Ektar 100 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw kolorowy
Czułość: 100 ISO
Emulsja T-GRAIN, ekstremalnie wysoka ostrość i drobne ziarno, doskonały do dużych powiększeń i skanowania
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Ultra Max 400 / 24 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 24
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Lomo Tin Film Container 35 mm
Typ: Pojemnik na filmy 35 mm
Materiał: Metal
Kolor: Srebrny z logo Lomo
Wymiary: Ø7 cm x 2,5 cm
Dostępność: Dostępny
LomoChrome Metropolis 135-2021-roll pack
Format: 135 (35 mm)
Rodzaj filmu: Kolorowy negatyw
Czułość ISO: 100
Liczba klatek: 36
Typ: Film w stylu Metropolis
Dostępność: Dostępny
LomoChrome Purple Pétillant 35 mm ISO 100–400
Format: 35 mm (135)
Rodzaj filmu: Kolorowy negatyw
Czułość ISO: 100–400 (regulowana)
Liczba klatek: 36
Typ: Film purpurowy z unikalnymi efektami kolorystycznymi
Dostępność: Dostępny
Lomography B&W 100-35mm Potsdam Kino Film
Format: 35 mm (135)
Rodzaj filmu: Czarno-biały negatyw
Czułość ISO: 100
Liczba klatek: 36
Typ: Film o wysokim kontraście, inspirowany estetyką kina
Dostępność: Dostępny
Lomography B&W 400 35mm Berlin Kino Film
Format: 35 mm (135)
Rodzaj filmu: Czarno-biały negatyw
Czułość ISO: 400
Liczba klatek: 36
Typ: Film o kinowej estetyce, idealny do eksperymentalnej fotografii
Dostępność: Dostępny
Lomography Monochrome Duet B&W Starter Kit 35 mm
Format: 35 mm (135)
Rodzaj filmu: Czarno-biały negatyw
Czułość ISO: 100 (film o niższej czułości), ISO 400 (film o wyższej czułości)
Liczba klatek: 36 klatek na film
Typ: Zestaw startowy dla fotografów analogowych
Dostępność: Dostępny
Lomography Turquoise 135 Film
Format: 135 (35 mm)
Rodzaj filmu: Kolorowy negatyw
Czułość ISO: 200
Liczba klatek: 36
Typ: Film turkusowy
Dostępność: Dostępny
Film AgfaPhoto APX 100 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 100 ISO
Proces fotograficzny: D-76
Drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność: Dostępny
Film B&W Kentmere 400 / 24 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 24
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Doskonale znosi obróbkę forsowaną do 800 ISO
Dostępność: Dostępny
Film B&W Rollei Infrared 200 - 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw hiperpanchromatyczny
Czułość: 200 - 400 ISO
Drobne ziarno, wysoka ostrość i kontrast, może być naświetlany z filtrem podczerwieni lub bez niego, może być używany jako czarno-biały film do slajdów dzięki krystalicznie czystej bazie PET
Dostępność: Dostępny
Film CineStill 800 Tungsten 800 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 800 ISO
Do światła sztucznego: 3200 K
Proces fotograficzny: C41
Dodatkowo: możliwość obróbki forsowanej do 3200 ISO, baza octanowa, powoduje lekki efekt halacji
Dostępność: Dostępny
Film FujiFilm FujiColor 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film FujiFilm FujiColor 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Gold 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Ultra Max 400 / 24 (135) box 3 szt.
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 24
3 rolki filmu
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Kodak Ultra Max 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność: Dostępny
Film Ilford Delta 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność: Tymczasowo niedostępny
Film Harman Phoenix 200 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 200 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dodatkowo: wysoki kontrast, widoczne ziarno i zwiększone nasycenie kolorów
Dostępność: Tymczasowo niedostępny
Film Ilford Delta Professional 3200 / 15 (120)
Format kliszy: 120
Liczba klatek: 15 (6 x 4.5 cm), 12 (6 x 6 cm), 8 (6 x 7 cm)
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 3200 ISO
Możliwość naświetlania i obróbki w zakresie 400-6400 ISO
Dostępność: Tymczasowo niedostępny
Film Ilford FP4 Plus 125 / 15 (120)
Format kliszy: 120
Liczba klatek: 15
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 125 ISO
Wyjątkowo drobne ziarno, wysoka ostrość
Dostępność: Tymczasowo niedostępny
Filmy fotograficzne – co to są
Filmy fotograficzne to tradycyjne nośniki obrazu używane w aparatach analogowych. Choć fotografia cyfrowa dominuje, filmy do aparatów analogowych nadal cieszą się popularnością wśród miłośników fotografii. Ich unikalny charakter i efekty sprawiają, że są wybierane przez profesjonalistów i hobbystów.
Filmy fotograficzne oferują jedyne w swoim rodzaju doznania, wymagając większej uwagi i precyzji podczas robienia zdjęć. Na rynku dostępne są różne rodzaje filmów, które różnią się czułością, barwami i charakterystyką, co pozwala dostosować je do specyficznych warunków fotografowania. Wybór odpowiedniego filmu jest kluczowy dla osiągnięcia pożądanych efektów wizualnych, umożliwiając uchwycenie piękna chwili w wyjątkowy sposób.
Jaki film do aparatu fotograficznego wybrać
Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze filmu fotograficznego jest jego czułość, oznaczana skrótem ISO. Czułość filmu do aparatu fotograficznego wpływa na jego zdolność do rejestrowania światła, a co za tym idzie – na jakość i charakter zdjęć. Oto kilka wariantów czułości, które warto rozważyć:
- Niska Czułość (ISO 100-200): Filmy o niższej czułości są idealne do fotografii w dobrych warunkach oświetleniowych, zapewniając wysoką szczegółowość i niskie ziarno. Przykładem takiego filmu jest Kodak Gold 200, który oferuje świetną kolorystykę i dobrą rozdzielczość, co czyni go doskonałym wyborem na słoneczne dni.
- Średnia Czułość (ISO 400): Filmy o średniej czułości są bardziej uniwersalne i mogą być używane zarówno w dobrych, jak i umiarkowanych warunkach oświetleniowych. Na przykład, Fujifilm Fujicolor 400 to film o wysokiej czułości, który doskonale sprawdza się w zmieniających się warunkach oświetleniowych, oferując żywe kolory i dobrą jakość obrazu.
- Wysoka Czułość (ISO 800 i wyżej): Filmy o wysokiej czułości są przeznaczone do fotografowania w trudniejszych warunkach oświetleniowych, takich jak wnętrza, zmierzch czy dynamiczne sceny. Zapewniają one większą uniwersalność i możliwość robienia zdjęć w ruchu, chociaż mogą charakteryzować się większym ziarnem.
Filmy Fotograficzne – jakie rozmiary są dostępne
Filmy 35 mm (135) są najczęściej używane ze względu na ich powszechną dostępność i wszechstronność. Popularne w aparatach małoobrazkowych, oferują dobrą jakość obrazu przy stosunkowo niskich kosztach, co czyni je idealnymi dla amatorów i osób zajmujących się fotografią codzienną.
Średni format (120, 220) oferuje wyższą jakość obrazu dzięki większej powierzchni kliszy, co przekłada się na większą rozdzielczość i głębię tonalną. Jest to preferowany wybór dla profesjonalistów oraz zaawansowanych amatorów, poszukujących najwyższej jakości zdjęć. Średni format jest szczególnie ceniony w fotografii studyjnej, portretowej oraz krajobrazowej.
Dlaczego warto wybrać odpowiedni film do aparatu fotograficznego
Wybór odpowiedniego filmu fotograficznego jest kluczowy dla osiągnięcia zamierzonych efektów wizualnych. Filmy fotograficzne, oferują różne czułości, które pozwalają na dostosowanie się do warunków oświetleniowych i wymagań artystycznych fotografa. Niezależnie od tego, czy jesteś profesjonalistą, czy amatorem, odpowiedni film do aparatu analogowego pomoże Ci uchwycić piękno chwili w wyjątkowy sposób.
Pamiętaj, że każdy film fotograficzny ma swoje unikalne cechy, dlatego warto eksperymentować i odkrywać, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i stylowi fotograficznemu.