Filtry
Producent
Dostępność
Cena
-
od
do
Film FujiFilm FujiColor 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność:
Dostępny
Film AgfaPhoto APX 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: D-76
Drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność:
Dostępny
Film B&W Foma Fomapan Action 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno o jednolitej fakturze, wysoka ostrość i kontrast, możliwość naświetlania w zakresie 200-1600 ISO
Dostępność:
Dostępny
Film B&W Kentmere 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Doskonale znosi obróbkę forsowaną do 800 ISO
Dostępność:
Dostępny
Film B&W Rollei RPX 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno, wysoka ostrość i kontrast, uczulenie w zakresie 380 - 660 nm, możliwość naświetlania w zakresie 200-3200 ISO, warstwa antyhalacyjna
Dostępność:
Dostępny
Film Bergger Pancro 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Dwie emulsje zawierające bromek srebra oraz jodek srebra, drobne ziarno, wysoka rozpiętość tonalna, doskonale znosi obróbkę forsowaną do 1600 ISO
Dostępność:
Dostępny
Film Ilford Delta 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno, naturalny kontrast
Dostępność:
Dostępny
Film Ilford HP5 Plus 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Możliwość obróbki forsowanej do 3200 ISO
Dostępność:
Dostępny
Film Ilford HP5 Plus Retro Box 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Możliwość obróbki forsowanej do 3200 ISO
Limitowana edycja z okazji 145 rocznicy powstania firmy
Dostępność:
Dostępny
Film Kodak Ultra Max 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw barwny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność:
Dostępny
LomoChrome Purple Pétillant 35 mm ISO 100–400
Format: 35 mm (135)
Rodzaj filmu: Kolorowy negatyw
Czułość ISO: 100–400 (regulowana)
Liczba klatek: 36
Typ: Film purpurowy z unikalnymi efektami kolorystycznymi
Dostępność:
Dostępny
Film Ilford PAN 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Doskonale znosi obróbkę forsowaną do 1600 ISO, wysoka tolerancja na błędy naświetlania
Dostępność:
Tymczasowo niedostępny
Film Ilford XP2 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw monochromatyczny
Czułość: 400 ISO
Proces fotograficzny: C41
Dostępność:
Tymczasowo niedostępny
Film Kodak Professional T-Max 400 / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Emulsja T-GRAIN, ekstremalnie drobne ziarno, doskonale znosi obróbkę forsowaną do 1600 ISO
Dostępność:
Tymczasowo niedostępny
Film Kodak Professional TRI-X 400 TX / 36 (135)
Format kliszy: 135
Liczba klatek: 36
Rodzaj kliszy: negatyw panchromatyczny
Czułość: 400 ISO
Drobne ziarno, doskonale znosi obróbkę forsowaną do 1600 ISO
Dostępność:
Tymczasowo niedostępny
LomoChrome Color 92 Sunkissed 35 mm ISO 400
Typ filmu: Film fotograficzny 35 mm
Czułość: ISO 400
Format: 35 mm
Charakterystyka: Ciepłe, stonowane kolory z unikalnym klimatem retro
Efekt ziarna: Subtelne ziarno nadające estetykę analogową
Przeznaczenie: Portrety, krajobrazy, fotografia miejska
Współpraca: Wszystkie aparaty analogowe 35 mm
EAN: 9007710636148
SKU: F436COLOR23
Dostępność:
Tymczasowo niedostępny
Fotografia analogowa – powrót do korzeni
Fotografia analogowa to sztuka, która w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Choć cyfrowe aparaty dominują rynek, wielu pasjonatów fotografii sięga po tradycyjne aparaty analogowe, aby uzyskać niepowtarzalne efekty wizualne oraz poczuć magię pracy z filmem fotograficznym. W dobie wszechobecnej cyfryzacji, ta forma fotografii oferuje coś, czego nie daje nawet najbardziej zaawansowany sprzęt cyfrowy – autentyczność oraz niespodziewane rezultaty, które są wynikiem manualnej pracy i nieprzewidywalności procesów chemicznych.
Aparaty analogowe – jak działają
Aparaty analogowe są sercem fotografii tradycyjnej. Ich działanie opiera się na mechanicznych lub elektrycznych elementach, które umożliwiają naświetlanie filmu fotograficznego. Proces ten wymaga precyzji i zaangażowania fotografa, co sprawia, że każda klatka staje się wyjątkowa. W odróżnieniu od aparatów cyfrowych, gdzie można zrobić setki zdjęć i od razu je obejrzeć, fotografia analogowa wymaga cierpliwości – wyniki widzimy dopiero po wywołaniu filmu.
Dopiero zaczynasz swoją przygodę z fotografią analogową? Warto zwrócić uwagę na takie modele jak Agfaphoto Reusable Photo Camera. Ten aparat jest idealny dla początkujących fotografów, którzy chcą poznać tajniki tej sztuki. Dzięki swojej prostocie obsługi i możliwości wielokrotnego użytku, jest świetnym wyborem zarówno dla amatorów, jak i bardziej doświadczonych użytkowników. Jego kompaktowa konstrukcja i łatwość przenoszenia sprawiają, że jest to doskonały aparat na spontaniczne sesje fotograficzne.
Filmy fotograficzne – dusza fotografii analogowej
Filmy fotograficzne to nieodłączny element fotografii analogowej. Wybór odpowiedniego filmu ma kluczowe znaczenie dla końcowego efektu zdjęcia. Każdy film charakteryzuje się specyficzną czułością, kontrastem, kolorystyką oraz ziarnistością. Przykładem popularnego filmu jest Kodak Colorplus 200, który oferuje ciepłe, naturalne kolory oraz wysoką jakość obrazu. To doskonała opcja dla osób, które chcą uzyskać klasyczny, analogowy wygląd swoich fotografii. Film Kodak Colorplus 200 jest również ceniony za swoją uniwersalność – sprawdzi się zarówno w warunkach oświetleniowych dziennych, jak i w nieco trudniejszych warunkach.
Korzyści z fotografii analogowej
Fotografia analogowa to nie tylko technika, ale i pewien sposób postrzegania świata. W odróżnieniu od fotografii cyfrowej, gdzie liczy się ilość, w przypadku analogowej priorytetem jest jakość. Każde zdjęcie wymaga przemyślenia, przygotowania oraz precyzyjnego ustawienia parametrów. Fotografowie często mówią o większej wartości emocjonalnej, jaką niesie za sobą każdy kadr wykonany aparatem analogowym. To sztuka cierpliwości i doceniania procesu, który prowadzi do powstania finalnego obrazu.
Aparaty analogowe – moda czy powrót do korzeni
Wielu młodych fotografów wraca do aparatów analogowych z fascynacji stylem retro i autentycznością, jaką oferuje ta technika. Dla innych jest to wyraz buntu przeciwko przewidywalności i masowości zdjęć cyfrowych. Niemniej jednak, fotografia analogowa stała się trendem, który nie tylko inspiruje, ale również kształtuje sposób, w jaki postrzegamy współczesną fotografię. Dzięki temu powrotowi do korzeni, wielu artystów odkrywa na nowo magię fotografii, w której nie liczy się jedynie doskonała ostrość czy idealne światło, ale emocje zaklęte w każdej klatce filmu.






